1 dec. 2008

utforskar tassemarkerna, del I

Idag har jag tagit mig till Alstermo och Älghult och kollat runt
så gått det går. Alstermo, en sådär sju kilometer bort kan
faktiskt vara en liten guldgruva, eller i alla fall överraskande
givande. Det finns alltså bank, post, ica, bensinmack med
bilverkstad, aktivitetshus (idrotthall?), och en elaffär som
innehöll massa saker som absolut inte har med el att göra, som
presentpapper och liknande. Dessutom finns det en ännu
ouforskat minimal hippie/konst/dansk liten affär. Och:
Folkets hus med BIO (då och då).

Älghult är lite mindre, men lite vackrare, särskilt med tanke
på den blå arabjulbelysningen i självaste centrum. Men, vi
har ju coop nära med mycket trevlig personal, en blomster-
affär som jag stöttade idag, och en liknande el/gräsklippare/
jakt affär som jag tänkte stötta genom att köpa en Älghult IF
mössa men ångrade mig. AIKs färger är inte mina.
Detta är ju mer eller mindre allt, men det viskas om att
människan som tagit över gamla hotellet kanske ska öppna
en thairestaurang! Jesus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill hora mer om hela den har flytthistorien! Kanner inte att jag ar tillrackligt insatt alls!!!! Puss och karlek!

Anonym sa...

SKA NI SKAFFA HÖNOR? fy fan vad äckligt... hoppas inte dom ska gå lösa?!