7 dec. 2008

mamma 50 år och feber


















I fredags fyllde mamma femtio och det var följaktligen
kalas. Maggan och mannen var med samt en sådär 20
andra. Mamma var stressad och aggro och domedag
timmarna innan, vilket var ganska jobbigt, men sen
blev nog allting bra faktiskt. Insåg också hur ung min
mamma ser ut, dessutom 10 gånger mer vältränad och
fräsch än mig. Jag och mamma satte modigt igång dansen
framåt elvatiden då alla druckit av min potenta bål och
sen åkte jag, maggan och mannen hem.
Så maggan sov över här och igår så bakade jag
pepparkakor och maggan lussebullar och kransar. Jag
gjorde till och med stommen till ett pepparkakshus
som jag ska fixa så snart jag orkar.
Febern, blåsor och urinvägsinfektion har alla satt in
samtidigt och jag mår inte bra. Dessutom blir jag lätt-
irriterad och lättgråtig och är nog inte så kul att ha att
göra med. Yxa är snäll för sekunden så det känns bra.

Inga kommentarer: