1 jan. 2009

nytt år

sitter i källaren och myser med min nya älskade dator
vid namn Mallory. jag insåg plötsligt att jag har blivit
totalt macnördifierad, jag har min ipod hittills namnlös,
min iphone Alabama och min macbook Mallory. Från
början har jag ju självklart mest velat ha Mallory i mer
än två år har jag suktat och nu är hon här, och jag är mer
än pank.
det skumma och lite irriterande är att iphonen heter 
alabama när det egentligen är ipoden som har alabamas
färger. jag kanske måste tänka om. kanske ipoden kan heta
go go.

nu bara svamlar jag.
en del av gästerna som var här och firade nyår igår när jag
jobbade är fortfarande här. och det kommer folk igen ikväll.
folk jag tycker mycket om iofs men jag och mannen längtar
efter några timmar för oss själva. det har varit folk här sen 
julafton.

imorgon kommer tjejerna och jag hoppas det blir fint.
har en känsla som jag inte kommer ifrån lately, men jag
ska verkligen försöka. och det blir kul att visa mitt hem.
sen på lördag kommer pappa, sylvia, malin och henrik. 
kan axel också, det vet jag inget om.

gott nytt år 
och hejdå till alla jävla ungar som inte tänker längre än pang.

Inga kommentarer: