26 juni 2008

lön

Eftersom jag faktiskt får mer lön än vad jag trodde så börjar
jag känna att jag faktiskt kan unna mig min ixus 80.
Själva valet och kvalet handlar om färgen, för det finns ju en
rosa förstår ni. Och jag är intruiged.
Vill gärna ha en rosa men det känns töntigt och det känns som
man förringar dens viktighet i mitt liv.. Och hur seriös skulle
man se ut när man vill ta seriösa bilder liksom?
Jag kommer framstå som en tjejig blond (i bemärkelsen korkad)
tjej som ville ha en rosa kamera och köpte en bra och relativt
dyr men kunde lika gärna köpt en kass skitkamera för jag tänker
ändå bara ta kort på kattungar och fyllehångel.
Jag vill inte att min kamera ska få mig att framstå som dummare
än vad jag är. Men jag tycker rosa är tufft. Tyvärr kommer jag
nog inte lyckas utstråla det.
Så, om man nu säger att jag skiter i att köpa den rosa så är det
inte längre lika viktigt för mig att ha ixus 80 utan resonerar
mot min dåliga ekonomi att jag då lika gärna kan köpa en ixus 85.
Så, det vore smart på ett sätt att haka upp mig på att jag vill
ha den rosa. Annars kommer det aldrig sluta och jag kommer
fastna med en 90a och minst tusen spänn mindre.

Det här är nog något av det mest oviktiga problem jag tagit
upp här.
Men vafan,
http://www.inet.se/?page=product&stockid=6201412&a=6201412

Upd. Nu meddelade Unn att den människa hon vet om som har
en rosa ixus 80 är, I quote; "therese är säkert väldigt feminim,
tokigt girlie". Den imagen orkar jag faktiskt inte hålla uppe.

Det blir väl en silver då. Men det känns plötsligt inte lika kul
att köpa.
Jävlar vad jag låter galet materialistisk. Nu ska jag jävlar lägga
ner.

Fan vad tråkigt. Nu känner jag mig ännu mer patetisk då Unn
gladeligen påpekar att det är nördigt av mig att köpa en silver
bara för att jag bryr mig om vad folk ska tycka. Skit också.
Det finns ingen bra väg ut ur det här.
Eller detta lama blogginlägg.

Inga kommentarer: