1 apr. 2008

jag ska berätta för er om folkdansens fröjder

lördag.
jag försöker komma över hur jobbigt det är att vara hos mamma.
jag hittar ingen kjol med svep i och jag är trött. men så äntligen
komemr Andreas och hämtar mig. Och vi lyssnar på musik.
Vacker sådan, folkmusik, ballader. Saltat och Ranarim. Och sen
blir det mycket god mat och så plötsligt är vi där, nu ska vi dansa.
Jag har varit nervös i flera dagar och intensivt så under middagen.
Ni som vet, ni vet mycket väl att min taktkänsla och koordinations-
förmåga är noll om inte minus. Men hör och häpna! Efter denna kväll
bemästrar jag nu både Schottis och Slängpolska (iaf med bra kavaljer.)
Och istället för att se ner på mig (okej jag är lite paranoid) så var
folkdansmänniskorna bara glada över att jag ville lära mig och jag
kände mig ung och älskad av alla. Hahaha.

Och allt detta som födelsedagspresent. Tack Andreas -

Inga kommentarer: