20 apr. 2008

griiisen och jag

Har haft en härlig liten ledighet från fredag eftermiddag
till skrivande stund. Snart ska jag börja på mitt 24h pass.
Jag har minsann sjunkit lågt dem senaste dagarna,
väldigt lågt med tanke på att mitt brott inte var så stort.
Eller? Jag vet inte.
Men det gör jag gladeligen, för det är uppenbarligen något
jag inte vet om eller förstår som är i görningen.
Och det är ju så att jag har gjort någonting som är fel,
men det är ingen som vill varken förlåta eller förklara.
Det känns som om vi alla är tretton år.
Men vi kanske inte har kommit längre.

I fredags hade vi skräckfilmsscenario med Christian (som
kom till min räddning) och Stön-Unn och Erik. Det var
mycket trevligt och jag uppskattade deras sällskap.
Nattens sömn var tyvärr (eller inte så men..) störd av
älskade Gogo, konstant och hela tiden. So, lite sömnbrist
där. På lördagen solade jag och åt glass med min man
Mattias, pratade planer, framtid och skvallrade lite.
Jag saknar honom i mitt liv ofta. Fast jag var jävligt trött.
Vi kollade på hajsex också, och grannfejden. Plockade vitsippor.
Väldigt spännande.

Lördagskvällen gick åt i Jonatans ära och vi fick träffa
hans nya tjej eller hur nu benämningen lyder. Erik blev
underhållande full och skrev om kärlek. Unn var min
dejt fastän min nattliga sådan som vanligt blev griiisen! <3
Stön-Unn lyckades dessutom med årets kupp! Jag är så stolt så.

Så nu så sitter jag ute på landet, äter glass och peppar mig
själv inför jobbet. Det går sådär. Jag har i alla fall fått
lyssna på Xavier hela helgen i bilen och kört omkring,
plockat vitsippor och känt mig allmänt tillfreds med livet.
Det enda som egentligen saknades denna vårhelg var ju
att grilla!

Så det får ta tags i när CBC kommer hem.
Snart!

Inga kommentarer: