18 maj 2007

nu ska jag till mina nära och kära hos mårten
har längtat efter sällskap
idag har jag läst hela dagen, jag älskar min nya bok
'a place of reeds' och jag imponeras av henns göranden och faranden,
dvs hitta en snygg svart man och bli kär i en studentkorridor
och sen flytta med honom till hans hemland botswana och leva
där med honom som tagit det bästa från båda kulturer och
adoptera barn och stanna där i okavango deltat. men samtidigt
känns det lika imponerande vart man än gör det där, i världen.
ellanda vore fint, exempelvis.

och imorgon ska jag köra min morfar till Hjo. jag ska ha min
jordgubbsklänning och prata med massa avlägsna gamla släktingar,
samt gå på detta barndop som plötsligt fört samman en sån massa
folk. spännande.
sen förhoppningsvis så fort som möjligt tillbaka till helena på jobbet,
fastän jag är rädd att det kan ta tid!

Inga kommentarer: