22 maj 2007

Exempelvis inom gruppen familj blodsband skulle man kunna anta, utifrån att dessa människor levt nära mig och varandra hela mitt liv, att deras svar skulle samstämma relativt väl med varandras. Det verkar som om detta stämmer väl om man ser till neuroticism där samtligas svar håller sig mellan 17- 19 poäng. Även gruppen familj (icke blodsband) håller sig mellan 15- 19 poäng. Tillsammans representerar dessa två grupper dem lägsta värdena inom neuroticism bland samtliga deltagare. Detta att jämföra med mitt eget resultat; 27 poäng. Fortsättningsvis vad gäller gruppen familj blodsband så överensstämmer deras resultat inom trevlighet väl överrens med varandras och samtliga håller sig emellan 20-30 poäng vilket i sig resulterar i ett gemensamt A=. Även inom extraversion och samvetsgrannhet håller gruppen i allmänhet sig till samstämmiga resultat. Det är först vad det kommer till öppenhet som gruppen delar sig exakt i tu, där halva gruppen anser mig vara O= och den andra halvan O+. Gruppen familj blodsbands medelresultat är N= E= O= A= C= vilket skiljer sig från mitt eget resultat och gör gruppen till en bland de tre grupper som tillsammans är längst ifrån mitt eget resultat. Inom dessa tre grupper (familj blodsband, människor jag ej känner och klasskamrater) är gruppen familj blodsband den som i ett mer exakt medelvärde räknat är längst ifrån mitt eget resultat.

Inga kommentarer: