11 maj 2008

mellan hägg och syrén

det här är den bästa tiden


och nu har jag funderat lite
över att citera Lisa Ekdahl
som mamma satte på när jag
var ute i trädgården. Jag insåg
att jag kunde alla texter från
när jag var sådär elva år och
jag kom på att jag kunde sjunga
med och tycka med.
Väldigt nostalgiskt. Men jag
har inte kunna bestämma vad
av allt bra och intressant som
jag vill ta med. Så jag fattar mig kort.
han gör mig stum

upd. för det där lät så omuntert
säg till hans vänner att dem ska hälsa att
fönstret är öppet och dörren står på glänt
hon sjunger mycket om han hela tiden
den där Lisa.
det är för jävla tråkigt
det måste ju finnas bätte saker att skriva om.
som någonting tamitamm meeeellan hägg och
syrén tamtitamm!
jag ska skriva en sång
upd. igen!
det är bra att jag har en blogg iaf.
här får man ju svamla utan att någon drar
öronen åt sig. heter det så föresten?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bild!