21 apr. 2007

vi drar till malmö

CBC is long gone-gone.

en fantastisk resa, troligtvis mycket innehållsrik.
likabra jag sammanfattar redan nu;
vi åkte ner, siri hade paxat framsätet och försökte
desperat hålla kontrollen som dj. gick sådär för
alla vill inte lyssna på brudvalser eller glockenspiel
hur mycket siri än är besläktad med bandet. och
med tanke på att vi hade en fiende ibland oss (norsken)
så var även utläggningarna om mäns fysik nedbantade
till ett minimum. samtalsämnena var således en
blandning av kvällens förväntningar och siris teorier
om huruvida man ska koppla minnen till musik eller ej.
när vi kom fram hade vi inte en jävla aning om vart vi
skulle parkera bilen.

när vi var framme mötte vi up stackars utslitna anna som
lyckats med toefl men hängt på stan lite för länge, köpt
något fint och hängt med schliemann och jonatan.
sedan gick vi och åt någonting för helena hade börjat bli
tyst och sur, så som hon blir på tom mage.
siri ville äta indiskt eller thai men vi hamnade slutligen på
vad som helst som inte var indiskt eller thai.
biljetterna fixats och tillslut sätter vi oss och hänger runt
bilen och brudarna blandar drinkar i baksätet. anna och
jag tog en öl och chillade och jag pratade med jonatan
om när vi var ihop när vi var tolv år.
sen gick vi ut, ingen av oss hade glömt leg och mapei
och spankrock var skitbra och maggan plutade åt
timbuktu (påminde lite om loft-jag önskar mig en kyss).
helena hittade en skitsnygg kille och jag hängde med
schliemann och anna hahaha. härlig kväll
jag satte mig vid ratten 03.00. och anna satt och peppade
mig med brudvalser och glockenspiel halva vägen tills
vi byttes vid och jag istället peppade henne med brudvalser
och glockenspiel. stackars anna.
vi kom hem sent som fan och jag vetifan hur det gick med
bilen eftersom den är helenas osv. men jag tog nog hem
den och fick lämna den när jag vaknat.
så sov vi, inte hört av någon än. men det var fint att ride
with the CBC.

söndag eftermiddag, och nu ska jag klippa min mormor.

Inga kommentarer: